Gelişmiş
Ara
Karpal tünel sendromu nedir? Belirtileri nelerdir?

Karpal tünel sendromu nedir? Belirtileri nelerdir?

  • 16/08/2020
  • 0 Beğenme
  • 69 Görüntüleme
  • 0 Yorumlar

El uyuşması nedir? Neden kaynaklanmaktadır?

Bir çok nedenden kaynaklabilsede en sık karşılaşma sebebi karpal tünel sendromudur.

Karpal tünel sendromu nedir?

Karpal tünel sendromu elin ve bileğin ağrılı bir durumudur. El bileğindeki kemik ve dokuların oluşturduğu dar kanaldan geçen sinirlerin bu tüneldeki bağların şişmesiyle baskı gören sinirler sonucunda karpal tünel sendromu oluşur.

Karpal tünel sendromuna yol açan nedenler?

Genellikle bileğini sıkıp bükme tarzında iş yapan kişilerde görülür.Bilgisayar kullananlar, marangozlar, et ve tavuk paketleyicileri, müzisyenler ve teknisyenler risk altındadır.Oya işleri,golf oynama,bahçe işleri gibi aktiviteler hastalığa neden olabilir.

Karpal tünel sendromu nasıl teşhis edilir?

Doktorunuz tarafından elinizi nasıl kullandığınıza dair bilgiler alındıktan sonra fiziksel muayene sonucu tam tanı koymak için EMG istenebilmektedir.

Karpal tünel sendromunun belirtileri nelerdir?

 

  • Parmakta ve el’de karıncalanma ve uyuşukluk
  • Bilek, avuç içi ve kolda ağrı
  • Uyuşukluk ve ağrının geceleri daha çok olması
  • Ellerin kullanılması ile ağrının artması
  • Cisimleri kavramada zaaf olması
  • Başparmakta güçsüzlük olması

Karpal tünel sendromu nasıl tedavi edilir?

Kişide karpal tünel sendromu oluşumuna etken olan herhangi bir sağlık durumu var ise ilk önce o tedavi edilmelidir. Doktor tarafından reçete edilen bileklik ile bileği korumak önerilir. Karpal tünel sendromunda kortizonlu ilaç reçete edilir ve yakınmaları geçici de olsa geçirebilir. Bazı kişilerde cerrahi tedavi tek çözümdür sinirlere baskı yapan şişmiş dokunun kesilmesi işlemidir.
Karpal tünel sendromu oluşumunu önlemek için dikkat edilmesi gerekenler şöyledir,

  • Bilgisayar kullanımında uygun mouse tercih edilmeli
  • Ağır yük kaldırmayın.
  • El işi yaparken dikkat edin
  • Çamaşır yada bez sıkarken dikkat edilmelidir

El bileğinizi kuvventlendirmek için günde 10 kez yapmanız gereken egzersiz aşağıdadır;

Bileğinizi düz tutun,parmaklarınızı kendinize doğru çekip 5’e kadar sayın ardından parmağınızı normal duruma getiriniz.

Parmaklarınızı sıkıp elinizi yumruk yapın, sonra yumruğunuzu aşağı doğru bükün. Bu hareketi yaparken de 5’e kadar sayın ve daha sonra bileklerinizi düz tutun ve parmaklarınızı gevşetin.

Elinizi yumruk haline getirin ve yumruğunuzu aşağıya doğru bükünüz.Bu işlem sırasında 5’e kadar sayın ve işlem sonunda bileklerinizi düz tutun ve parmaklarınızı gevşetebilirsiniz.

  • Paylaş :