Gelişmiş
Ara
Panik Atakla Nasıl Başa Çıkılır

Panik Atakla Nasıl Başa Çıkılır

  • 13/07/2021
  • 0 Beğenme
  • 16 Görüntüleme
  • 0 Yorumlar

Kadınlar erkeklerden 2-3 kat daha sık panik atak geçirirler.Ayrıca, 35 ila 50 yaş arasındaki insanlar bu duruma daha duyarlıdır.Bu yaşta nöbetlere katlanmak daha zordur.

Anksiyete atağının belirtileri:

  • Kalp çarpıntısı;
  • Boğulmaya kadar nefes darlığı;
  • Terlemek;
  • Vücutta titreme;
  • Baş dönmesi;
  • Ölüm korkusu veya kontrol edilemeyen bir eylemde bulunma;
  • Uykusuzluk hastalığı;
  • Düşünce karışıklığı.

İnsanın kendisi bu durumu kontrol edemez.Panik atağı 3-5 dakikadan birkaç saate kadar sürer.Herhangi bir ön koşul olmaksızın beklenmedik bir şekilde gerçekleşebilir veya herhangi bir durum tarafından tetiklenebilir.Örneğin, kalabalık bir yerde veya kapalı bir yerde olmak, stresli durumlar.


Panik atakların nedenleri farklıdır

  • Vücudun hipoglisemi veya oksijen eksikliği nedeniyle oluşan beyin açlığına karşı savunma tepkisi.Beynin hipoksisi, kanın kalınlaşması, karotid arterlerin darlığı veya servikal osteokondroz nedeniyle oluşabilir;
  • Hormonal disfonksiyon.Örneğin, feokromositoma, stres hormonları üreten adrenal bezin aktif bir tümörüdür;
  • Psikiyatrik bozukluklar, fobiler, depresyon;
  • Kalp hastalığı, anevrizmalar, aritmiler vb. gibi kardiyovasküler hastalıklar.

Panik atak tedavisi olarak psikiyatristler antidepresanlar ve sakinleştiriciler reçete eder.Ama hap almadan yapabilirsiniz.Örneğin koşmanın ve dans etmenin panik ataklarla mücadelede olumlu etkisi olduğu gösterilmiştir.Ayrıca beş saniye boyunca diyafragmatik inhalasyon (“karın solunumu”) yapabilirsiniz.

Parasempatik aktivasyona yardımcı olacak başka bir numara daha var.Göz kürelerine hafifçe bastırıp bu pozisyonu bir dakika sabitleyebilirsiniz.Kalp refleksi çalışacak, kalp kasılmalarının sayısı azalacaktır.

Panik atak tedavisine başlamadan önce bir psikoterapist tarafından muayene edilmesi gerekir.

  • Paylaş :